Jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie e-commerce? Poznaj na to sposoby!

Wszyscy obserwujemy niezwykle intensywny rozwój branży e-commerce w naszym kraju. Nowe sklepy internetowe pojawiają się regularnie, a internauci nie mają już żadnych oporów przed robieniem zakupów w ten sposób. Wielu z nich od dawna nie odwiedziło zatłoczonej galerii handlowej, realizując zakupy wygodnie z poziomu własnego fotela. Zanim jednak dokonają zakupu, biorą się do analizy oferowanych cen, sprawdzają dostępne promocje i zniżki, a także udogodnienia, jakie oferuje dany sklep e-commerce. Niemal każdy właściciel sklepu tego typu próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie – jak zwiększyć sprzedaż szybko i skuteczne? Mamy na to kilka sposobów, które przedstawiamy ci w poniższym artykule.

Projektowanie stron

Jeśli chodzi o narzędzia, mające wpływ na wzrost odwiedzin twojej strony – dzielą się ona na te działające w obrębie samego sklepu, a konkretnie na podstronach oraz na metody zewnętrzne. Te drugie to w dużej mierze wszelkiego rodzaju elementy promocyjne w wyszukiwarkach – na przykład pozycjonowanie czy wykorzystanie Google Adwords. W jakie funkcjonalności powinien być wyposażony twój sklep internetowy, aby użytkowcy chętniej na niego wracali i dokonywali zakupów?

Zauważyliśmy, że tym, co najczęściej zachęca do zakupów w danym sklepie jest fakt darmowej wysyłki. W związku z tym, że zakupy online są dużo wygodniejsze i atrakcyjniejsze cenowo – wiele osób chętniej kupuje w ten sposób. Niestety – wiele rezygnacji z produktów umieszczonych już w koszyku zakupowym wiąże się ze zbyt wysokimi kosztami wysyłki, które niwelują poczucie dobrej ceny. Ponad połowa internautów decyduje się na wybór konkretnego sklepu e-commerce z powodu darmowej wysyłki – nawet wtedy, kiedy ta opcja pojawia się już po dodaniu produktu do koszyka. Kiedy określisz, że wysyłka darmowa jest od danej kwoty – dużo osób zwiększy zakup, aby się na nią załapać.

Winter Polska

Sprzedaż bezpośrednia w kanałach tradycyjnych coraz częściej wykorzystuje działania cross-selling, czyli takie polegające na sprzedaży wiązanej. Również sklep internetowy może dużo zdziałać w tym zakresie. Dodaj na kartę zakupową danego produktu polecane artykuły (np. akcesoria dopasowane do konkretnego produktu) lub te, które są najchętniej wybierane przez innych klientów.

Internauci to prawdziwi łowcy okazji, dlatego chętnie korzystają z wszelkich promocji. Warto dodać do promocji specjalny licznik, odliczający czas do jej zakończenia – to działa mobilizująco na kupujących i jeszcze bardziej zachęca do zakupu. Promocje specjalne są często umieszczone na wyskakujących pop-up’ach, czyli okienkach, które mogą być jednak dość denerwujące, dlatego być może lepiej będzie skupić się na innych metodach.

Strony internetowe Kołobrzeg