Responsywna strona internetowa – wymóg 2018 roku?

Na pewno jesteś jedną z osób, które zdają sobie sprawę ze wzrostu znaczenia urządzeń mobilnych. W obecnej chwili już ponad 80% społeczeństwa każdego dnia aktywnie korzysta z tabletów i smartfonów – ta tendencja jest bardzo silna, więc nie należy jej ignorować. Jeżeli interesuje Cię projektowanie stron internetowych, musisz wiedzieć, że witryna responsywna, to wymóg, który będzie cię obowiązywał. Responsywność opiera się o polepszenie i większe zaawansowanie technologiczne stron internetowych i sklepów online w obrębie działania urządzeń mobilnych.

Użytkownicy internetu często balansują pomiędzy światem offline, a tym internetowym. Przykład? Kupujący coraz częściej najpierw oglądają produkt w sieci, a następnie kupują go w sklepie stacjonarnym albo odwrotnie – do obejrzeniu produktu na żywo, zamawiają go przez Internet. Właśnie dlatego, każdy współczesny sprzedawca powinien stworzyć swoim klientom możliwość integracji zakupów poprzez kanał tradycyjny i on-line. Sprzedaż wielokanałowa jest obecnie bardzo popularna i ta tendencja nie ulegnie zmianie w najbliższych latach, dlatego warto wciąż w nią inwestować.

Strony internetowe Szczecin

Dlaczego tak się dzieje? Konsumenci coraz częściej wybierają wielokanałowość zakupu, ale nie należy zapominać również o mediach społecznościowych, które stały się środowiskiem reklamowym. Obecnie wydatki sklepów e-commerce są coraz większe – najpopularniejszym serwisem jest oczywiście Facebook. Social media są idealnym miejscem dla konsumentów do sprawdzenia opinii innych użytkowników – to zatem bardzo dobre źródło informacji. Również komunikacja przebiega coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych – konsumenci zwracają się z pytaniami do firmy, pisząc wiadomość na profilu firmowym. Właśnie dlatego tak ważna jest obecność nowoczesnej firmy handlowej w tych kanałach.

Zauważyłeś, że natłok przekazów reklamowych sprawia, że bardzo trudno jest posiąść uwagę odbiorców i zwrócić ją w stronę konkretnego komunikatu. Warto w związku z tym zastosować rozwiązania, które będą się w jakiś sposób wyróżniać, a dodatkowo skondensować przekaz do konkretnej informacji. Przykładowo, można zastosować video 360 stopni, nagrania live z jakiegoś wydarzenia, w którym firma bierze czynny udział, również wszelkiego rodzaju materiały video i treści interaktywne (gry, quizy, zagadki) są mile widziane w tego typu kanałach. Dzięki ciekawej i angażującej treści mamy szansę na wzbudzenie większego zainteresowania nasza ofertą – możemy też liczyć na zwiększoną aktywność potencjalnych klientów na naszej stronie. Warto spróbować i obserwować pozytywne efekty!

Projektowanie stron